consultanta economica si fiscala Marţi, 2018-Octombrie-23, 2:49 AM
Bine aţi venit Vizitator | RSS
Meniu site

Sondajul nostru
Evaluează site-ul meu
Total răspunsuri: 27

Statistici

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0

Acasă » 2016 » Ianuarie » 11 » Folosesti locuinta ca sediu de firma? Trebuie sa depui declaratia pana la 31.03.2016(actualizare)
8:59 AM
Folosesti locuinta ca sediu de firma? Trebuie sa depui declaratia pana la 31.03.2016(actualizare)

Incepand cu anul 2016 , impoztul pe cladiri se percepe in functie destinatia cladirii si nu in functie de detinatorul ei persoana fizica sau juridica.

Astfel, impozitul pentru proprietăţile imobiliare va fi stabilit în funcţie de destinaţia clădirii, şi anume: rezidenţială (pentru locuit) sau nerezidenţială (folosită în scop economic: sedii de firme sau persoane fizice autorizate --PFA--, spaţii comerciale, cabinete etc)

Pentru clădirile folosite în scop de locuinţă, impozitul se va calcula prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08% - 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii. Valoarea impozabilă a clădirii se va determina prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia, exprimată în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/mp din tabelul prevăzut de Codul fiscal.

Valoarea impozabilă se va ajusta în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea cu un coeficient de corecţie. 

Pentru proprietăţile nerezidenţiale, adică cele folosite în activităţi economice, cota de impozitare va fi cuprinsă între 0,2% şi 1,3%, cu condiţia ca aceste clădiri să fie reevaluate/ construite/ achiziţionate în ultimii cinci ani.În cazul în care construcţia nu a fost reevaluată în ultimii cinci ani sau a fost dobândită anterior unei perioade de cinci ani, procentul de impozitare va fi de 2% din valoarea statistică a construcţiei

Cand apartamentul este folosit in regim  mixt atat in activitati economice cat si ca spatiu de locuit, impozitarea se realizeaza diferentia, in regim mixt, avandu-se in vedere cat din aceasta suprafata este destinata activitatii economice si cat din suprafata apartamentului este detinata locuintei.Impozitul total se determina prin insumarea unui impozit redus aferent suprafetei utilizate pentru locuit cu un impozit majorat aplicabil numai pentru suprafata in care se desfasoara activitati economice. Aceasta procedura de impozitare este reglementata de art. 459 din proiectul de Cod fiscal.

·  persoanele fizice ce utilizeaza o cladire in activitati nerezidentiale (economice) in totalitate sau in parte, aflate in proprietatea acestora la data de 31 decembrie 2015, depun aceasta declaratie de impunere pana la data de 31 martie 2016;

·  toate societatile si celelalte persoane juridice ce detin la data de 31 decembrie 2015 cladiri in proprietate, depun aceasta declaratie de impunere pana la data de 31 martie 2016;

Actualizare 21.03.2016: Conform unui proiect de hotarare privind modificarea normelor de aplicare a codului fiscal, se lamureste problema cladirilor cu destinatie mixa:

"În cazul unei clădiri cu destinaţie mixtă, aflată în proprietatea persoanelor fizice, la adresa căreia este înregistrat un domiciliu fiscal, unde se desfăşoară o activitate economică, atunci când suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial rezultă din documentația cadastrală, impozitul se calculează prin însumarea impozitului aferent suprafeţei folosite în scop rezidenţial, calculat potrivit art. 457 din Codul fiscal, cu impozitul aferent suprafeţei folosite în scop nerezidenţial, calculat potrivit art. 458 din Codul fiscal.”

În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate însarcina persoanei care desfășoară activitatea economică,impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 457.

În acest caz, proprietarul va depune declarația prevăzută la art. 495 lit. a) din Codul fiscal, conform modelului aprobat prin Ordin comun al ministrului finanțelor publice și al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice nr.4087/2069/2015, în care va completa informațiile de la secțiunea IV și nu va completa informațiile de la Secțiunea V – VII, însoțităde declarația pe proprie răspundere a proprietarului sau a persoanei împuternicite, după caz, prin care se atestă faptul că nici una din cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică”.

(2) Prin sintagma ”cheltuieli cu utilitățile ” se înțelege: cheltuieli comune aferente imobilului,energia electrică, gaze naturale, termoficare, apă, canalizare.

 

declaratie pentru persoane fizice: /Model-formular-impozit-cladiri-2016-persoane-fizic.pdf

declaratie persoane juridice:/Model-formular-impozit-cladiri-2016-persoane-jurid.pdf

Vizualizări: 770 | Adăugat de: registra2020 | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar
BannerFans.com
Autentificare

Căutare

Calendar
«  Ianuarie 2016  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Arhiva materialelor

Prietenii site-ului
  • Blog-ul oficial
  • Comunitatea uCoz România
  • FAQ
  • Manual

  • BannerFans.com
    Copyright MyCorp © 2018Creaţi un website gratuit prin uCoz

    BannerFans.com